Субота, 20.04.24, 10:45 AMВітаю Вас Гість | RSS
Слободоболехівська гімназія імені Дмитра Квецка
Меню сайту
Категорії розділу
РОБОТА З БАТЬКАМИ [7]
РОБОТА З УЧНЯМИ [2]
ПСИХОЛОГІЧНА ПРОСВІТА [5]
ЗВІТНІ МАТЕРІАЛИ [4]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей



Вікові особливості дітей дошкільного віку

Вікові особливості дітей від 2 до 3 років

Соціально-емоційний розвиток.

 Грає самостійно, виявляє фантазію. Любить подобатися іншим, наслідує однолітків. Грає в прості групові ігри. Загальна моторика, моторика рук. Вчиться бігати, ходити навшпиньки, зберігати рівновагу на одній нозі. Сидить навколішки, зістрибує з нижньої сходинки. Відкриває ящик та викидає його наповнення. Грає з піском та глиною. Відкриває кришки, використовуючи ножиці. Фарбує пальцем. Нанизує намистинки. Зорово-моторна координація. Може крутити пальцем диск телефону, малювати рисочки, відтворювати прості форми. Ріже ножицями. Малює за зразком вертикальні та горизонтальні рисочки та їх перетини.

Сприйняття.

 Предметно-ігрова діяльність. Роздивляється картинки. Розбирає та складає пірамідку без урахування розміру кілець. Виділяє парну картинку за зразком. Психічний розвиток. Слухає прості оповідання. Розуміє значення деяких абстрактних слів (великий-маленький, мокрий-сухий тощо). Ставить запитання “Що це?”. Починає розуміти іншу особу. Відповідає “ні” на абсурдні запитання. Розвивається початкове уявлення про кількість (більше-менше, повний-порожній). Розуміння мови. Відбувається швидке збільшення словникового запасу. Розуміє складнопідрядні речення типу: “Коли ми приїдемо додому, я буду.”.. Розуміє запитання на зразок: “Що у тебе руках?”. Слухає пояснення “як” та “чому”. Виконує двоступінчасту інструкцію на зразок: “Спочатку вимиємо руки, а потім будемо обідати”.  

                 ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ДИТИНИ

 Криза 3 років

 Протягом перших трьох років життя дитина розвивається так швидко, як не розвивається в жодному з наступних етапів. До трьох років у неї меншою чи більшою мірою формується характер, своє індивідуальне ставлення до світу, неї складається певне ставлення до себе: прийняття або неприйняття (принагідно скажемо, що в нормі самооцінка дитини має бути завищена). Трилітній вік характеризується як “важкий”. Загалом поняття “криза 3-х років” – поняття умовне, оскільки часові межі кризи набагато ширші. В одних дітей вона може розпочатися в 2 роки 10 міс., в інших – у 3,5 роки. В цей період дитина, віддаляючись від дорослих, намагається встановити з ними нові, більш глибокі стосунки. Зміна позиції дитини. Зростання її самостійності та активності вимагають від близьких дорослих своєчасної перебудови. Якщо нові стосунки з дитиною не складаються, її ініціатива не заохочується, самостійність постійно обмежується, у стосунках з дорослими виникають власне кризові явища. Першим свідченням початку кризи може слугувати виникнення негативізму, тобто коли дитина перестає беззаперечно виконувати прохання дорослих. З одного боку, спроби виокремити своє “Я” і сформувати власні бажання – це дуже добре, але з іншого, за відсутності уміння висловити свою думку, малюк обирає найбільш доступний засіб: протиставлення себе дорослим. Єдина ціль дитини – дати зрозуміти оточенню, що у неї є своя позиція, і всі повинні рахуватися з нею. Також для дитини стає важливою успішність чи неуспішність у справах та іграх, вона починає гостро та бурхливо реагувати на оцінки, вчиться самостійно оцінювати результати своєї діяльності. Малюк стає впертим та ранимим, починає хитрувати. Величезне бажання отримати позитивну оцінку з боку дорослих, бажання випередити своїх однолітків часто підштовхують дітей на те, що вони значно перебільшують свої досягнення.

ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ДИТИНИ

Почав відверто фантазувати, це означає, що його реальні успіхи мало хто помічає – цим він компенсує своє бажання одержати хоч би якусь позитивну оцінку з боку дорослих. Загалом ці зміни свідчать про те, що у дитини змінюється ставлення до інших і до самого себе. Вона психологічно віддаляється від близьких дорослих. Це важливий етап в емансипації дитини. Не менш бурхливий етап очікує її в подальшому – у підлітковому віці. Вікові особливості дітей від 3 до 4 років.

 Соціально-емоційний розвиток.

Любить давати іграшки і брати їх в інших. Любить спілкуватися з дітьми і дорослими. Розвиваються навички спільної гри. Любить допомагати дорослим.

Загальна моторика, моторика рук.

Кидає м'яч через голову. Хапає м'яч, що котиться, сходить униз східцями, використовуючи почергово праву і ліву ногу. Стрибає на одній нозі. Стоїть на одній нозі протягом 10 хвилин. Утримує рівновагу, коли катається на гойдалці. Тримає олівець пальцями. Збирає і будує конструкцію з 9 кубиків. Зорово-рухова координація. Обводить контури, копіює перетин горизонтальної та вертикальної рисок (хрест), відтворює геометричні форми, в тому числі шестикутник.

 Cприйняття та предметно-ігрова діяльність.

Розбирає та складає матрьошку, вкладає фігурки в отвори шляхом цілеспрямованих спроб. Конструює з кубиків за зразком. Складає розрізну картинку з 2 – 3 частин шляхом спроб.

Мовний розвиток. Інтенсивний розвиток мови. Визначає колір, форму, фактуру, смак, використовуючи слова-визначення. Знає призначення основних предметів. Розуміє ступені порівнянь (найближчий, найбільший). Визначає стать людей за роллю в родині (він – тато, вона – мама). Розуміє час, використовує минулий та теперішній час. Рахує до п'яти.  

ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ДИТИНИ

Розуміння мови. Розуміє назви кольорів: “Дай червоний м'яч”. Слухає довгі казки та розповіді. Виконує двоскладову інструкцію: “Дай мені червоний кубик та синю кулю”. Вікові особливості дітей від 4 до 5 років.

 Сприйняття та предметно-ігрова діяльність. Розбирає та складає матрьошку з трьох або чотирьох вкладишів шляхом їх примірювання або зорового співвіднесення за розміром. Складає пірамідку з урахуванням розміру кілець шляхом зорового співвіднесення. Складає розрізні картинки з 2 – 3 частин шляхом зорового співвіднесення.

Пам'ять. Виконує доручення у вигляді 2–3 послідовних дій; на пропозицію дорослого запам'ятовує до 5 слів.

 Увага. Займається цікавою діяльністю протягом 15 – 20 хвилин.

Мова. Використовує узагальнюючі слова; називає тварин та їхніх дитинчат, професії людей, частини предметів. Переказує знайомі казки з допомогою дорослих, читає напам'ять короткі вірші.

Математичні уявлення. Використовує в мові слова багато та один, називає коло, трикутник, квадрат, кулю, куб. Вміє бачити геометричні фігури у предметах, що оточують. Правильно називає пори року, частини доби. Розрізняє праву та ліву руку.

Руховий розвиток, моторика рук, графічні навички. Малює прямі горизонтальні та вертикальні лінії, розфарбовує прості форми. Копіює великі друковані літери. Малює простий будинок (квадрат і трикутник), людину (2 – 3 частини тіла). Складає папір декілька разів. Нанизує намистини середнього розміру на товсту дротинку. Визначає предмети у мішку навпомацки. Стрибає на одній нозі, почергово на одній та другій нозі, ходить по колоді. Підкидає вгору м'яч та ловить його обома руками. Ліпить з пластиліну, шнурує черевики.

 Вікові особливості дітей від 5 до 6 років

 Загальна моторика. Гарно стрибає, бігає, стрибає через мотузочку, стрибає по черзі на одній та другій нозі, бігає навшпиньки, катається на двоколісному велосипеді, на ковзанах.

 Зорово-рухова координація. Акуратно вирізає картинки. Пише літери та цифри. Доповнює до картинки деталі, яких недостає. Вдаряє молотком по гвіздку. Відтворює геометричні фігури за зразком. Обводить малюнки по контуру, заштриховує фігури.

Мовний розвиток. Використовує в мовленні синоніми, антоніми; слова, що означають матеріали, з яких зроблені предмети (паперовий, дерев'яний тощо). До 6 років знає та вміє писати друковані літери абетки. Визначає кількість складів у словах, кількість звуків у словах, визначає місце звука у слові (початок, середина, кінець слова). Визначає наголошені склади, голосні звуки. Розуміє значення слів звук, склад, слово. Розрізняє голосні та приголосні звуки, тверді та м'які приголосні. Виразно розповідає вірші, переказує невеликі оповідання.

Математичні уявлення. Пише цифри від 0 до 10, співвідносить цифру з кількістю предметів. Уміє із нерівності зробити рівність. Уміє писати і користуватись математичними знаками. Уміє розкладати предмети (10 предметів) від найбільшого до найменшого і навпаки. Вміє малювати у зошиті в клітину геометричні фігури. Виділяє в предметах деталі, схожі на геометричні фігури. Орієнтується на аркуші паперу. Називає дні тижня, послідовність частин доби, пір року. Описує їх.

 Психічний розвиток. Особливості пам'яті: покажіть дитині по черзі 10 картинок. Кожну демонструйте 1 – 2 сек. В нормі дитина повинна запам'ятати 6 предметів з 10. Прочитайте дитині 10 слів: стіл, зошит, годинник, кінь, яблуко, собака, диван, олівець, ложка. Попросіть повторити слова. У нормі дитина повинна пригадати на менша 4 – 5 слів. Називає своє прізвище, адресу, імена батьків, їхні професії.

Категорія: ПСИХОЛОГІЧНА ПРОСВІТА | Додав: maxim (12.10.22)
Переглядів: 78 | Рейтинг: 0.0/0
Інші статті з цієї категорії
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту